Ahad, 9 Mei 2010

Eksplorasi Haruan

Explorasi kami di lubuk kebun pisang bole la dikatakan berjaya,walaupun air disitu pasang kami pada awalnya tidak menyimpan hasrat tinggi untuk mendapatkan hasil yang baik,dan kami hanya bertawakal kepadanya..Hasil pertama penulis menggunakan Buyun..

Dengan bangganya penulis berposing dengan haruan keduanya...yuuuuuhhhhuuu!!!!!ikan ini membuat hentaman di kawasan tengah yang tidak ada rumpai air,dan air disitu dalam,mmg best layan haruan di air dalam..sempat juga haruan ni membuat aksi akrobatik bila terkena sentapan maut...


Geram agaknya si penulis melihat haruan ni...arrrrrrgggg!!!2222!@!@!@!



Abang x yang tidak diketahui namanya,kami mendapat double strike..tapi haruannya besar sikit.


Kenangan bergambar bersamanya..best juga bila double strike ni..


khalid dengan tangkapannya di kala hujan mulai turun..cayalah..



Bro mizlan orang pertama mendapat haruan hari tersebut..super power perlawanan yang diberikan oleh haruan bersaiz mama ini.. 1.++ kg,pehhhh mantop bro.


Haruan diperolehinya selepas waktu hujan.....mantop!!!


Close up ikan,Lure dan mesin perang.


Pijul dengan haruan..ikan ini menyambar umpan berhampiran bekas tapau nasi yang hanyut..dengan2 tapau skali bergerak bila sambaran dibuat..nasib baik bukan tapau yang kena sambar.


Aik,budak ni mcm dapat haruan lagi...biar betul


Peeehhhh mmg betul lah dia dapat second catch..tahniah brooo..



Bro hafizan dengan mangsanya..set mantap ikan powwwn mantap...


The New Snakehead hunter En Zul,akibat diracun bertubi2 akhirnya dia pun menyimpan Camera DSLRnya,lalu belajar lah dia membaling katak tipu..x sampai 10 minit diapun dapat strike..peeeehhhh bole tahan saiz,tapi lepas la pulak....


Hari makin gelap so kami pun gerak la juga mengikut kapal masing2 hehehehe..Dan Geng kami jenis terbuka,kami casting dengan sesiapa saja n tidak mengira jenis ikan...Kita sebagai kaki casting tidak perlu sombong dengan mengata orang lain buat pa dia cast haruan saja,haruan juga spesis game fish apa?set pancingkn kita punya sendiri,selagi dia melahap umpan tiruan selagi tu la kami akan meminatinya,yang penting C & R lah!!Kita didunia ni hidup menumpang,da hari kita di atas,ada hari kita dibawah..yang penting kita hepi dan jangan sesekali mengata orang lain.















Tiada ulasan:

Catat Ulasan