Khamis, 5 Ogos 2010

Hatiku Tetap Pada Si Jalak

Tengok ja tajuk kompom memang penulis ni geng geng mat jiwang kekekekekek.....mungkin ya mungkin jugak tidak.Tapi Pemburu si pemangil hujan ni la antara ikan yang terawal di pancing penulis ketika berusia 7 tahun,dan tidak keterlaluan dikatakan,ikan ini lah ikan kebangaan Rakyat Malaysia..Hasil dari bro awang tagal di atas..tengok memek mukanya????menandakan beliau tidak pernah pun berasa malu atau memandang rendah spesis berkepala ular ini.
Close up..perhatikan umpan digunakannya???so sekarang pak katak tidak perlu risau lagi rakyat mereka diburu dan kena lastik,kerana generasi katak plastik telah banyak digunakan oleh pemancing pemancing haruan dan toman.

Hasil seterusnya dari bro awang tagal kita...pun menggunakan katak plastik..Set yang digunakan Rod Xzoga Jap Style 6-12lbs + Abu cardinal + spider wire invisi braid 10lbs=Dalak


Tengok baik baik mata katak dah jadi buta hehehehe


Hasil tunggal dari Penulis dengan gaya gaya kontrol macho...

Hasil berikutnya di lubuk depan rumah sahaja...Ibu Dalak ini menyambar buyun ketika melintasi kawanan anaknya...


Close up mulut Dalak dan jugak set digunakan!!!!

Hasil dari ijoy adik kepada penulis...beliau pun sama dengan abangnya,amat mengilai spesis Berkepala ular ini..Dalak ini hasil casntingan beliau mengguanakan gewang eupro..


Abang To'ok @ Ramli,beliau x lg menggunakan katak hidup untuk memancing Toman.Malah beliau sekarang telah menggunakan katak plastik 2uk menjerat Toman mahupun Dalak,Toman ini seberat 2kg









Tiada ulasan:

Catat Ulasan